ΕΙΡΗΝΗ ΝΑΥΠΛΙΩΤΟΥ Docteur médecin(1870-1907) (22΄), Μαθητές ΓΕΛ Πλωμαρίου Λέσβου, Ελλάδα

Μία παρέα εφήβων ανακαλύπτει τυχαία τα λησμονημένα ίχνη που άφησε πίσω της, στο σύντομο πέρασμά της από αυτή τη ζωή, μια ιδιαίτερη γυναίκα που έζησε στα τέλη του 19ου αιώνα στο Πλωμάρι της Λέσβου. Το ντοκιμαντέρ παρακολουθεί με τον ενθουσιασμό και τα ανήσυχα μάτια των μικρών μαθητών το άνοιγμα ενός παλίμψηστου μνήμης και νοσταλγίας γύρω από τη ζωή και τις πρωτοποριακές για την εποχή σπουδές της Ειρήνης Ναυπλιώτου – πρώτης γυναίκας ιατρού της Οθωμανικής αυτοκρατορίας και της Λέσβου, δεύτερης ελληνίδας που σπούδασε ποτέ ιατρική.

Vergiss mein nicht (88’), David Sieveking, Germany

Η Γκρέτελ, μητέρα του σκηνοθέτη Ντέιβιντ Sieveking, πάσχει από άνοια. Για την ελάφρυνση του φόρτου εργασίας του πατέρα του, ο γιος φροντίζει την ηλικιωμένη κυρία μόνος του για μερικές εβδομάδες.

Peak (91’), Hannes Lang, Germany/Italy

Οι Άλπεις: Τέλειο αφράτο χιόνι, ήλιος, βουνά, καθαρός αέρας – ένας παράδεισος για χειμερινές διακοπές. Ο παράδεισος όμως νοσεί. Οι κλιματικές αλλαγές και η συνεπαγόμενη μείωση της ποσότητας του χιονιού κάνουν αναγκαία τη χρήση της τεχνολογίας για την παραγωγή μιας άψογης χειμερινής φύσης, ανεξάρτητης από τις φυσικές καιρικές συνθήκες.

Land in Sight (93’), Judith Keil, Antje Kruska, Germany

Στο Bad Belzig, κρατίδιο του Βραδεμβούργου , περίπου 80 χιλιόμετρα νοτιοδυτικά του Βερολίνου: Οι τρεις αιτούντες άσυλο αντιμετωπίζουν ένα αβέβαιο μέλλον στο προσφυγικό σπίτι τους. Abdul , ο γιος ενός σεΐχη, προέρχεται από την Υεμένη, ο Farid έχει διαφύγει στο Ιράν και ο Brian είναι από το Καμερούν.

ΓΕΓΟΝΟΤΑ ΣΤΗ ΦΩΚΑΙΑ 1914″(50′), Agnes Sklavos & Στέλιος Τατάκης, Ελλάδα

Τον Ιούνιο του 1914 ο ελληνικός πληθυσμός σε όλα τα παράλια της Μικράς Ασίας αναγκάζεται να εγκαταλείψει τα σπίτια του και να βρει καταφύγιο στην Ελλάδα

Το νερό της γης (9′), Μπάμπης Πέτσικος, Ελλάδα

The water of the earth, teaser I from babis petsikos on Vimeo.

Μια θεραπεία που κρατάει χιλιάδες χρόνια. Ιστορίες ανθρώπων σε ένα ζωντανό μνημείο. Η εμπειρία του μπάνιου. Τι το κάνει τόσο μοναδικό; Γιατί είναι τόσο σημαντικό για πολλούς, και με τόσο διαφορετικό τρόπο για τον καθένα; Ένα ντοκιμαντέρ παρατήρησης, μια ποιητική μάτια στα ιαματικά λουτρά.

Σκηνοθέτης: Μπάμπης Πέτσικος

Παραγωγή: Amegilla

The Forecaster (100′), Marcus Vetter, Karin Steinberger/ 2015/Germany, USA

The Forecaster – The Story of Martin Armstrong from Autlook Filmsales on Vimeo.

Το 1999, ο Μάρτιν Άρμστρονγκ, πρώην οικονομικός σύμβουλος, ανέπτυξε ένα μοντέλο που επέτρεπε την πρόβλεψη οικονομικών κρίσεων με τρομακτική ακρίβεια. Σήμερα, ο Άρμστρονγκ προβλέπει ότι μια κρίση δημοσίου χρέους θα αρχίσει να ξεδιπλώνεται σε παγκόσμιο επίπεδο από την 1η Οκτωβρίου 2015.

My Children… My Love (8’), Fadya Salah Al-Deen, Palestine

Η Rudaina Abu Jarad είναι μητέρα τεσσάρων παιδιών. Αντιμετώπισε την αρνητικότητα της οικογένειας της αλλά και της κοινότητας όταν αποφάσισε να αποκτήσει ένα παιδί, υποστηρίζοντας ότι δεν έχει το δικαίωμα να μείνει έγκυος εξαιτίας της κατάστασης της. Δήλωσε το δικαίωμά της να γίνει μητέρα, παρά το φόβο, την ανησυχία και τις εσωτερικές αμφιβολίες κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης της, καθώς περίμενε το νεογέννητο μωρό.

Countryside In Black (7’), Fida’ Nasr, Palestine

Στην ύπαιθρο της Χεβρώνα, θραύσματα καίγονται με σκοπό την εξαγωγή του μετάλλου. Ο καπνός από τη φωτιά καλύπτει την ύπαιθρο και μολύνει το περιβάλλον. Αυτή η μόλυνση εξαπλώνεται σαν τις ασθένειες και η παντελής απουσία των αρχών είναι εμφανής. Ο Αμπντουλάχ και ο Τζαλάλ και πολλοί άλλοι εξαπλώνουν τον καπνό προκριμένου να εξασφαλίσουν τα προς το ζην.

It Looks Pretty… But! (6’), Rana Mattar, Palestine.

Η ταινία διερευνά το μυστικό αυτής της μαγικά όμορφης εικόνα καις διαστρεβλωμένη και μολυσμένες λεπτομέρειες. Η θάλασσα στη Γάζα είναι το μη ασφαλές καταφύγιο και η μόνη διέξοδος και τόπος συνάντησης για τους κατοίκους της περιοχής. Διαφυλάττει την ιστορία του τόπου, των απελάσεων, των συνόρων, των συμφωνιών και της κατοχής. Η θάλασσα είναι η πηγή βιοπορισμού, αγάπης, ευτυχίας, χαράς και ελπίδας, αλλά παρ ‘όλα αυτά που δίνει η θάλασσα, την έχουμε καταντήσει μια χωματερή για τα σκουπίδια και τα λύματα και τις μολυσμένες σκέψεις μας, και έτσι η θάλασσα πολιορκείται από όλα αυτά τα δευτερεύοντα ζητήματα.